10° Parçalı bulutlu

RTÜK’ten çok sayıda TV’ye idari para cezası: Sözcü’nün TV kanalı, Akit TV, TLC

İzleme uzmanlarının raporlarının görüşüldüğü Üst Şura toplantısında, Sözcü gazetesinin sahibi olduğu Sivas SRT evrakının da ortalarında bulunduğu …
Türkiye - Ağustos 19, 2020 19:00 A A

İzleme uzmanlarının raporlarının görüşüldüğü Üst Şura toplantısında, Sözcü gazetesinin sahibi olduğu Sivas SRT evrakının da ortalarında bulunduğu pek çok mevzu ele alındı.

‘Mega Ajans ve Reklamcılık Ticaret Anonim Şirketi’ unvanlı kuruluşun televizyon yayınlarında RTÜK kayıtlarında yer alan Sivas SRT logosu yerine SRT Sivas logosunu kullandığını tespit eden Üst Konsey, 6112 sayılı Kanun’un 21. hususunun birinci fıkrasının ihlali nedeniyle yayıncı kuruluşa idari para cezası yaptırımı uygulanmasına karar verdi.

‘TLC programındaki eşcinsel birliktelik toplumun manevi bedellerine aykırı’

TLC hakkında hazırlanan raporu müzakere eden Üst Heyet, ‘Sıra Dışı Hamilelikler’ isimli programda bağ modeli olarak gösterilen eşcinsel birlikteliğin toplumun manevi kıymetlerine alışılmamış olduğu kanaatine vardı.

İki bayanın ebeveyn olarak sunulması, çocuk sahibi olmaları ve hamilelik süreçlerinde yaşadıklarının anlatılmasının toplumsal cinsiyet rollerini zedeleyici ve toplumsal yapıyı bozucu nitelikte olduğunu kıymetlendiren RTÜK, TLC kanalına idari para cezası verdi.

TELE 1’e şiddete özendiren sinema yayınladığı için idari para cezası

TELE 1’de yayınlanan ‘Mr. Brooks’ isimli sinemada öldürme hareketinin zevk aracı olarak sunulduğu, sinemanın gerçekle kurguyu ayırt etme yetisine tam olarak sahip olmayan çocukların ağır şiddet sahnelerine maruz kalabileceği bir saatte yayınlandığı, sinemada yer alan şiddet içerikleri ile şiddetin yasallaştırıldığı, özendirildiği ve kanıksatıldığı hazırlanan uzman raporuna yansıdı.

Rapordaki ögelerin yasa ihlali olduğunu kıymetlendiren Üst Heyet, ilgili televizyona idari para cezası müeyyidesi uyguladı.

Akit TV’ye RTÜK’ün kurumsal prestijini zedeleyici konuştuğu için ceza

Akit TV’de yayımlanan ‘Gün Başlıyor’ isimli programda sunucunun ulusal kanallarda yayınlanan birtakım diziler hakkında yorumlarını aktarırken “RTÜK neden bunlara kısıtlama vermiyor, alışılmış ki reklam gelirlerinden hisse alıyor. RTÜK de buradan çok önemli bir yarar elde etmiş oluyor. Sanki bunlar mı mahzur? Yani tekrar ortada para pul öyküsü döndüğü için mi?” formundaki tabirlerinin RTÜK’ün kurumsal prestijini zedeleyecek biçimde tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk unsurlarına uymadan kelamlar sarf ettiği belirlendi.

Üst Şura, 6112 sayılı kanunun 8’inci hususunu ihlal eden Akit TV’ye idari para cezası verilmesine karar verdi.

Survivor, TV 8’e ceza getirdi

TV 8’in Survivor 2020 programına ait raporunu da kıymetlendiren RTÜK, çocukların ekran karşısında olabileceği bir saatte yarışmacıların birbirlerine karşı hakaret içeren kelamlarını ve arbedeye varan sürtüşmelerini yayın unsuru ihlali olarak kıymetlendirdi. İhlal nedeniyle TV 8’e RTÜK tarafından para cezası uygulandı.

TV’den düzmece eser pazarlayanlara yeni cezalar

Her hafta Üst Heyet gündemine alınan düzmece eser satan televizyonlar tekrar RTÜK’ün masasındaydı.

Sıhhat beyanıyla halkı kandırarak uydurma eser ve bitkisel ilaç satan Arafat TV, Alaska Kanal Yalova, Anadolu TV, BLD, BER TV, Top Shop TV, Dolunay Int, Ber TV kanallarına ağır para cezaları ile program ve yayın durdurma cezaları verildi.

Bu haber 20 kez okundu.
Türkiye - 19:00 A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

VİDEO GALERİSİ

E-BÜLTENE KAYIT OL

Bültenimize kayıt olarak son gelişmelerden anında haberdar olabilirsiniz.